Irriterande dag!

Haft en ganska tuff vecka på jobbet. Men idag var "äntligen" Annika tillbaka! OCH praktikantEmma. Dock skulle dagen börjas med att mocka ut hela stora stallet vilket är sjukt tungt. Det värsta arbetet görs ju med traktor men man måste gräva loss väggarna så man kan flytta dem så traktorn kommer in i boxarna. Och det kanske ni kan tänka er hur 4 månaders packad halm är att gräva i?

Förmiddagen gick ialla fall bra. Styrketräning på arbetstid är ju bra ;)

Efter lunch började jag dock bli en aning irriterad. Annika sa att "minst 2 av oss ska ge alla hästarna i logen vatten". Tror ni att att var någon mer än jag som vattnade hästarna sen?

Så sa jag till Emma "Vi ska ta ut (2 hästnamn) i paddockarna". Då fick jag svaret "jag ska höra med Annika först, trots attd et är jag som är ansvarig för sånt.
Undrade givetvis varför vi inte bara kunde släppa ut hästarna? "NEj men Annika vet bäst... vi ska nog släppa ut ston så han kan mocka åt dom." Ja om ni andra hade varit här i veckan kanske ni hade vetat att det redan var utmockat???!!

Nej jag blev irriterad och struntade i det hela, vilket slutade med att paddockarna stod tomma en bra stund. Trots att det är bra tryck på hagarna när vi har så mycket hästar.  Tillslut tog de ut hästarna som jag tidigare sa vi skulle ta ut.. SUCK.

Senare gick jag in i sadelkammaren för att hämta min hjälm då jag tänkte rida. Så undrade en av dem hur seriös listan var med vilka hästar som skulle ut (som jag hade skrivit).
- Den är jätte seriös.
- Är detKristina som har gjort den?
- Nej?
- Nä men dåså :) Du kan rida nu om du vill.

ÅH. Ingen ide att jag är ansvarig när ingen bryr sig. lack ja blir.

Hästarna hoppade bra idag iaf! Åkte och handlade direkt efterjobbet så nu måste jags ticka till stallet så jag hinner städa ikväll! ser för j*vligt ut här. eller ja, ett litet diskberg iaf ;)



Kommentarer
Postat av: Emelie

Bläää.. vad jobbiga dom är som inte lyssnar på dej =(. Du få ryta till lite ;)

2011-01-27 @ 20:19:07
Postat av: Jenny

Det är svårt att bestämma över några som varit där så mkt längre :P

2011-01-27 @ 21:56:43
Postat av: Mamma

Vad jobbiga de är, om du har fått det anvaret gäller ju det du säger lika väl som om det hade kommit direkt från högsta bossen.

2011-01-28 @ 16:15:48
Postat av: Emelie

Du få prata med högsta bossen och förklara hur det ligger till så kanske hon/han kan förklara för dom hur det ligger till?! =)

2011-01-28 @ 16:29:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0