Torsdag!

Blev sent i stallet igår.. Stack direkt dit efter jobbet igår för att mocka och fixa miriam.. Sen stack jag hem och åt medan Challe fick skor (haha). Sen nä jag kom tillbaka var skorna på och Så Red jag och Josefin i ridhuset. Först red jag lite för att känna så han inte var för taggad.. Sen hade jag lite lektion för henne, och sen avslutade jag med att rida lite så han fick jobba lite mer. Blev ett ordentligt pass och man kunde nästan tro att någon spolat honom med slang! Vi bestämde även att vi skulle filma Challe på söndag :)

Idag har det varit lite blandad bra och dålig dag. Det som gjorde den dålig var väl att jag fick utskällning av praktikanten utan anledning? Hatar när folk tycker att man gör fel och att de själva hade löst allt mycket bättre. I detta fallet handlade det om att jag släppte ut "fel hästar" i hagen. Men jag undrade bara "när skulle vi hinna släppa ut dem då?" Med tanke på att jag skulle ha den ena på träningen.... AAAH. Sen bad hon om ursäkt iof för sitt agerande... Men det har retat mig hela dagen. för även om hon bad om ursäkt avslutade hon med "men du måste ju lära dig någon gång!"
SUCK?? Det är jag som bestämmer vilka hästar som ska ut OK?

Men men träningarna gick bra.. Började med Eris som hoppade toppen! Sen hade jag en av mina gröna unghästar. gick väldigt vingligt och var spänt i början.. hennes första hoppträning. men avslutade med en riktigt fin runda så supernöjd :)

Efter jobbet stack jag direkt till stallet och red challe och linade miriam. Challe blev nästan lika svettig idag :P han var duktig men busig! tror han hade lite träningsverk. hehe.

Nu ska jag duscha och sen SOVA. älskar min säng!!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Yeeeeyyy film på gång ;)

2011-02-04 @ 18:29:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0